Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Svoboda slova na malé vesnici...holka nedorazila...

Kolik stojí svobodně projevený názor na vesnici, kde je omezený počet veřejných médií ?Je svoboda projevu zadarmo ? - právě že pro někoho ano,ale pro mě ne....tak kolik to je ?!.."čtyři litry vole"...

Pocházím z vesnice Čeladná - cca 2000 obyvatel- starostou je Pavol Lukša ( mimochodem lídr TOP 09 v Severomoravském kraji ) Jediným tištěným médiem je zde měsíčník "Mikroregion Frýdlantsko - Beskydy", kde jsou publikovány informace jednotlivých obcí +příspěvky. Nutno říct, že obecní diskusní fórum na webových stránkách obce, bylo - pro nevhodnost některých příspěvků - zrušeno ! Pokusil jsem se opakovaně, s odstupem dvou let, poslat do výše jmenovaného měsíčníku příspěvek. Stejně tak jak to přede mnou udělali někteří moji spoluobčané, když chtěli na něco v obci reagovat. Jelikož trochu kreslím - šlo o kreslenou karikaturu. Vždyť jeden obrázek řekne víc než 1000 slov (v tom je možná problém)?! Upozorním, že se zde nebudu rozepisovat o tématech,na která ve svých karikaturách narážím. Přece jen to jsou problémy lokální a s podstatou tohoto článku nijak nesouvisí. Přesto si neodpustím konstatovat, že obec zvýšila daň z nemovitosti před 2 lety na max - pětinásobek ( nyní se rozhodla po "Janotově navýšení " část daně některým vracet, namísto snížení koeficientů ). Občané sepsali, proti pětinásobku petici. Petice šla do skartovačky. To jen tak, aby jste vytušili význam karikatury a její vazby na vedení obce.

V roce 2007 jsem poslal "příspěvek číslo 1". Vydavatelem novin jsem byl ubezpečen že výjde,a nemusí být ani placenou inzercí. Nevyšel - prý se nanašlo místo a výjde v dalším čísle. Nevyšel. Nechal jsem to být - možná to byla chyba.

Před pár dny jsem na to šel znova, jinak. Oslovil jsem téhož vydavatele s tím, že chci otisknout placenou inzerci a nic jsem neprozradil ohledně obsahu. Byly mi podány informace o termínu podání, ceně a formátech podkladů. S prostorem prý problém není. Následně jsem poslal v příloze mailu "příspěvek číslo 2"(příloha)

Dostalo se mi "trochu jiné" reakce než před dvěma lety :

"Přijetí mailu potvrzuji, nikoliv však přijetí "inzerce". Frýdlantsko-Beskydy
nejsou nezávislé noviny, ale periodikum sdružení 13 obcí, které se dohodly,
že v něm nebudou inzeráty politické povahy "

To, že na stránkách tohoto měsíčníku léta vycházejí příspěvky/názory občanů na různá témata, asi nemusím říkat. Starosta ne ně reagoval, hned v daném čísle . Je problém ve formě příspěvku ?

Zvedl jsem tedy telefon a dotyčného vydavatele se zeptal - kde je problém. Prý mi bylo vše vysvětleno - obce se prostě dohodly, že nebudou zveřejňovat obsah politické povahy ( ani v inzerci ). Jak se rozlišuje politicky a nepoliticky zabarvený názor mi nebylo vysvětleno. Prý to pozná vydavatel sám, když si není jistý tak zavolá na obec a tam mu poradí. Příspěvky politické povahy je tady nutno asi chápat jako jakékoli názory opoziční, vůči současné politické reprezentaci. Ze strany obce se snad někdy jedná o vyjádření politické povahy ? ...to víte že ano ;). Dotyčný vydavatel mi poradil, ať zkusím publikovat karikaturu u někoho jiného. Úžasný nápad..a tak jsem oslovil jiné periodikum, byť krajového rozsahu - stanovili mi cenu čtyři tisíce korun.

Pořád mi ale vrtá hlavou, proč ji platit, když druzí nemusí. V tom je přece rozpor v chápání samotné podstaty svobody rovných práv na vyjáření svého názoru. Pokud se malé obce sdruží a začnou vydávat noviny, provozovat televizní vysílání aj., nevzniká tu náhodou automaticky vlastně veřejnoprávní médium, které musí zajišťovat vyváženost, pluralitu názoru atd ....pokud tomu tak není ze zákona, pak se dle mého někde stala chyba a demkoracie(bezrozměrná veličina), byť na této malé úrovni, má díru v botě !!!

Nechci redukovat svůj názor a interpretovat to co mám v hlavě slovy, prostě vidím obrázek a bublinu...toť  můj handicap.."..nauč se psát, na to se lépe reaguje"...nebo spíše, tomu se lépe brání. Kdo si vlasně dovoluje si z obce (ze svého starosty, potažno z občanů či jejich nějakého postoje ) na tak malé vesnici dělat "srandu" že? Běda vám všem kteří by jste se zasmáli, milí spoluobčané ! Snad proto, že posměch davu ničí autoritu ? Vždyť žijeme v zastupitelské demokracii, tak jaképak autority?..Jsou to přece zastupitelé kteří vykonávají vůli občanů, jsou lidem pouze delegováni..

...dobrý den pane starosto..uctivá poklona pane předsedo...sakra,co mi to připomíná ?!

Autor: Petr VYoral | pátek 5.3.2010 13:15 | karma článku: 21,94 | přečteno: 1687x
  • Další články autora

Petr VYoral

Svobodné volby

Svobodné volby Svobodné volby Svobodné volby Svobodné volby Svobodné volby Svobodné volby Svobodné volby

20.10.2017 v 15:23 | Karma: 5,67 | Přečteno: 239x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

Prezident osvoboditel

Proč zrovna teď? Proč jej manželka prezidenta navštívila ve vězení? Proč mi to nechtěji nikde publikovat?

13.5.2017 v 23:11 | Karma: 24,76 | Přečteno: 878x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

Populistický vtípek

Baví se evropan, xenofob a populista...tohle není začátek vtipu. Nemám sice mainstreamový smysl pro humor ale mi to vlastně nikdy nevadilo ;)

22.12.2016 v 10:17 | Karma: 39,05 | Přečteno: 2331x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

S EET si budem všichni konečně rovni

Nej.úhlavním nepřítelem státu a nás všech je hospodský, který nedaní dýška. Hrdina dnešní doby je ten, který hrdě prohlašuje,že odvádí státu maximum ze svých příjmů. Vztah zákazníka a obchodníka, vztah okrádaného a zloděje..Už zas

1.12.2016 v 11:22 | Karma: 32,18 | Přečteno: 1498x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

Donald and Mickey

Politicky korektní karikatura..jde to vůbec?Toto snad stráví oba tábory, ikdyž kdo ví..............

11.11.2016 v 15:39 | Karma: 18,89 | Přečteno: 612x | Diskuse| Fotoblogy

Petr VYoral

Chcete lepší Česko? ...tak tu máte EET

Už se těšíte na vánoce? Na stánky usměvavých prodejců, co vám jako pozornost dají ke svařáku účtenku? Když si ji nevezmete, tak se za vámi rozběhnout přes celé zasněžené náměstí, aby vám ji nacpali do kapsy a popřáli hezké svátky.

6.10.2016 v 16:24 | Karma: 30,98 | Přečteno: 1347x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

odHalený Halík

To co předvedl tento vzdělanec na DVTV předčilo moje představy o tom, co se může skrývat v hlavách odpůrců brexitu, zastánců multikulturalismu atd. Myslel jsme si, že se tam mají zmatek.Mýlil jsme se, oni mají naprosto jasno...

28.6.2016 v 13:06 | Karma: 41,33 | Přečteno: 2986x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

Karikatura - Velká Britská Apokalypsa

Je skoro poledne.Nad Londýnem se setmělo.Lidé se drží ve svých domovech, jen pár odvážlivců občas přeběhne po ulici. Na obloze se kupí temná mračna a dusno všem sotva dovoluje se nadechnout. Dnes přišel ten den. Dnes se rozhodne.

23.6.2016 v 10:46 | Karma: 19,63 | Přečteno: 1242x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

BREXIT = KONEC SVĚTA!

Sám Bápeš varuje,Obama varuje,Cameron varuje....Angela mlčí...Petr Čech varuje, Duka varuje, Žantovský varuje, Eva Herzigová varuje, Tomáš Halík varuje,Věra Čáslavská varuje, Jiří Bělohlávek varuje..Angela mlčí..

3.6.2016 v 14:52 | Karma: 30,22 | Přečteno: 1584x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

Novinařina to je dřina

KARIKATURA SKUTEČNOSTI.TAK TO PROSTĚ VIDÍM.KARIKATURA SKUTEČNOSTI.TAK TO PROSTĚ VIDÍM.KARIKATURA SKUTEČNOSTI.TAK TO PROSTĚ VIDÍM.

5.5.2016 v 10:20 | Karma: 26,43 | Přečteno: 714x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

OKD je ve ztrátě, no toto...

Jak je to možné, ptají se všichni. V dole zavládlo ticho.Chlapi, padla, jedem navrch, prý se tam něco děje.Co s náma bude, co teď bude...ale houby , všichni jsme věděli že je to otázka času...jinak by se furt přece tak nesmál...

4.5.2016 v 10:39 | Karma: 22,23 | Přečteno: 906x | Diskuse| Politika

Petr VYoral

Krikatura dne

To co se stalo v Bruselu není ničí vina. Vůbec to nesouvisí s uprchlickou vlnou. Největší hrozbou je stále globální oteplování planety. Je to jen další výzva pro Evropu, aby vykročila směrem k větší integraci. My to zvládnem.My?

23.3.2016 v 0:00 | Karma: 19,88 | Přečteno: 453x | Diskuse| Ostatní

Petr VYoral

Karikatura dne

Politicky nekorektní antivtip stvořený po infikaci veřejnobezprávních pseudomédií pod vlivem ilegálních drog...VAROVÁNÍ!!! není to vtipné

26.2.2016 v 8:16 | Karma: 29,41 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Ostatní

Petr VYoral

Karikatura dne

Politicky nekorektní antivtip stvořený po infikaci veřejnobezprávních pseudomédií pod vlivem ilegálních drog...

17.2.2016 v 8:36 | Karma: 25,16 | Přečteno: 868x | Diskuse| Ostatní

Petr VYoral

Na kliniku s nima

Demaskujme všechny -extrémisty, humanisty, dlažebníky,policisty, politiky, zakuklence, přistěhovalce, nácky, antifašity, provokatéry,organizátory, pána v hnědé bundě, novináře, sluníčkáře..

9.2.2016 v 9:43 | Karma: 23,66 | Přečteno: 955x | Diskuse| Ostatní

Petr VYoral

Ježíšek se nepodepisuje, aneb umění dávat.

Toto je podle mně jedno z nejdůležitějších poselství vánoc. Obdarovat někoho na kom nám záleží a nehulákat u toho : Já, Já jsem ti to dal! Kdo dává a chce být u toho viděn, bude chtít za to něco zpátky...

24.12.2015 v 13:40 | Karma: 11,83 | Přečteno: 289x | Diskuse| Ostatní

Petr VYoral

První král

Stáhněte si zdarma pohádku. Pohodlně se usaďte, zapněte mobil či tablet a nechte se vést příběhem, který nechává nahlédnout za oponu času...Byl jednou jeden král a co bylo dál? A co bylo předtím? Dříve než se stal kral králem?

28.10.2015 v 16:20 | Karma: 7,40 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ostatní

Petr VYoral

Když dva říkají totéž,není to vždy...

Více Evropy! Prosím?Více Evropy! Já vám nerozumím.Více Evropy! Jak to myslíte?Více Evropy! Já to slyším,ale co konkrétně máte na mysli?Více Evropy!Více Evropy!Více Evropy! Dobře, takže chcete přibírat nové členy EU?Více Evropy!...

13.10.2015 v 9:49 | Karma: 15,15 | Přečteno: 560x | Diskuse| Ostatní

Petr VYoral

Buran Bureš TV

Viděl jsem nedělní OVM.Viděl jsem představení nejvyššího stupně buranství a nekultivovanosti. ..možná jsme byl sám, ale M.Kalousek, dříve prezentován jako pijan a hulvát se mi v porovnání s Burešem jevil jako intelektuální suchar.

6.10.2015 v 10:16 | Karma: 28,15 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Ostatní

Petr VYoral

Mein Eintopf

Je to národní německé jídlo. Dáme vše co máme do jednoho hrnce a to by bylo,aby to nebylo dobré. V tomto duchu pracuje i logika evropské(německé) unie.Kdo si to ale nakonec bude muset sníst? Všichni.

1.10.2015 v 13:40 | Karma: 22,61 | Přečteno: 734x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 167
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1450x
www.petrvyoral.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám